PENGARUH BRAND IMAGE DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SMARTPHONE SAMSUNG DI KOTA BENGKULU
Abstract
The purpose of this study is to determine the effect of brand image and product quality on purchasing decisions for Samsung Smartphones in Bengkulu City. Both partially and simultaneously. The type of research used is quantitative research. The population in this study is all Samsung smartphone consumers in Bengkulu City. This study uses incidental sampling techniques. The respondents of the study were 65 people. Data were collected through questionnaires and analyzed using multiple linear analysis techniques. The results of the study show that brand image and product quality have a positive and significant influence, both partially and simultaneously, on purchasing decisions.
Keywords: Brand Image, Product Quality, Purchasing Decisions
References
Alma, Buichari. 2013. Manajiemien Piemasaran dan Piemasaran Jasa. Banduing: Alfabieta.
Amirullah. 2022. Pengantar Manajemen. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Alwisiol. 2018. Psikioliogi Kiepribadian. iEdisi Rievisi. Malang: UiMM Priess
Anwar Prabui Mangkuiniegara. 2018. Manajiemien Suimbier Daya manuisia Pieruisahaan. Banduing: Riosda
Auiguisty, Fierdinand. 2016. Mietiodie Pienielitian Manajiemien: Piedioman Pienielitian uintuik skripsi, Tiesis dan Disiertai Ilmui Manajiemien. Siemarang: Uiniviersitas Dipioniegiorio.
Buichari, Alma. 2018. Manajiemien Ciorpioratie dan Stratiegi Piemasaran Jasa Piendidikan. Banduing: Alfabieta.
Buichiory, Achmad Hierry & Saladin Djaslim. 2012. Manajiemien Piemasaran:iEdisi Piertama. Banduing: Linda Karya.
Dianti, N. R., & Paramita, iE. L. (2021). Grieien Prioduict dan Kiepuituisan Piembielian Kionsuimien Muida. Juirnal Samuidra iEkioniomi dan Bisnis, 12(1)
iEchdar Saban. 2017. Mietiodie Pienielitian Manajiemien dan Bisnis. Biogior: Ghalia Indioniesia
Fandy Tjiptionio. 2019. Stratiegi Piemasaran, iedisi kieduia, cietakan kietuijuih, Yiogyakarta: Andi iOffsiet.
Fandy Tjiptionio. 2017. Stratiegi Piemasaran.iEdisi kie duia. Yiogyakarta: Andi.
Fandy Tjiptionio. 2018. Stratiegi Piemasaran, iEdisi III. Yiogyakarta: CV. Andi iOffsiet
Fariza, Diana. 2018. “Analisis Faktior-Faktior yang miempiengaruihi Kiepuiasan Pielanggan Tierhadap Kiepuiasan Pielanggan GSM Indiosat di Kiota Siemarang”, Skripsi Tidak Dipuiblikasikan, Uiniviersitas Dipioniegiorio, Siemarang.
Ghiozali, Imam. 2012. Aplikasi Analisis Muiltivariatie Diengan Priogram SPSS. Siemarang: Badan Pienieliti Uiniviersitas Dipioniegiorio.
Ghiozali, Imam. 2013. Aplikasi Analisis Muiltivariatie diengan Priogram IBM SPSS 21 Uipdatie PLS Riegriesi. Siemarang: Badan Pienierbit Uiniviersitas Dipioniegiorio.
Kiotlier dan Kiellier. 2019. Manajiemien Piemasaran. Jilid 1. iEdisi kie 13. Jakarta: iErlangga.
Kiotlier, Amstriong. 2013. Prinsip-prinsip piemasaran, iEdisi kieduiabielas, Jilid 1. Jakarta: iErlangga
Kiotlier, Philip dan Amstriong. 2012. Markieting Managiemient. iEdisi 14, Gliobal iEditiion Piearsion Prienticie Hall.
Kiotlier, Philip; Armstriong, Garry, 2018. Prinsip-prinsip Piemasaran,Jilid 1, iErlangga, Jakarta.
Kuinciorio, Muidrajat. 2013. Muidah Miemahami & Mienganalisis Indikatior iEkioniomi. Yiogyakarta : UiPP STIM YKPN.
Liohionuisa, A. I., & Mandagiie, Y. (2021). Analisis Piengaruih Brand Imagie, Brand Truist Dan Viral Markieting Tierhadap Kiepuituisan Piembielian Prioduik Siepatui “Cionviersie” Pada Mahasiswa Fakuiltas iEkioniomi Dan Bisnis Uiniviersitas Sam Ratuilangi Manadio. Juirnal iEMBA: Juirnal Risiet iEkioniomi, Manajiemien, Bisnis dan Akuintansi, 9(4)
Mauiliza, P. 2020. Piengaruih Grieien Prioduict, Grieien Adviertising Dan Grieien Brand Tierhadap Kiepuituisan Piembielian Kionsuimien Prioduik Tuippierwarie Di Smpn Bieuirieuinuiien. Juirnal Ilmiah Simantiek, 4(3)
NS.Kasiati & Ni Wayan Dwi Riosmalawati. 2016. Kiepiercayaan Dasar Manuisia I,Jakarta : Kiemienkies RI
Ramadhana, I. A. A., Hidayat, Z., & Irwantio, J. (2020). Kiombinasi Grieien Markieting dan Grieien Prioduict tierhadap Kiepuituisan Piembielian Tuippierwarie (Stuidi Kasuis pada Piersit Kiodim 0821 Luimajang). Jiobman: Jiouirnal iof iOrganizatiion and Buissinies Managiemient, 3(1)
Rivai, Vieithzal. 2019. Manajiemien Suimbier Daya Manuisia Uintuik Pieruisahaan Dari Tieiori kie Praktik. Jakarta: Raja Grafindio Piersada
Sangadji, iEtta Mamang dan Siopiah. 2013. Pierilakui Kionsuimien. Yiogyakarta: Andi.
Stantion, William J. 2016. Fuindamientals iOf Markieting, Sievienth iEditiion, Mc. Graw-Hill, Inc.
Suigiyionio. 2015. Mietiodie Pienielitian Piendidikan (Piendiekatan Kuiantitatif, Kuialitatif, dan R&D). Banduing: Alfabieta.
Suikardi. 2019. Mietiodioliogi Pienielitian Piendidikan (Kiompietiensi dan Praktiknya). Jakarta: Buimi Aksara.
Sondang P. Siagian. 2014. Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta : Bumi Aksara.
Schiffman, L. G. dan Leslie Lazar Kanuk. 2012. Perilaku Konsumen. Edisi ke 2. Jakarta: PT. Indeks Gramedia.
Siagian. Sondang P. 2012. Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi I. Cetakan Ketiga Belas. Bumi aksara. Bumi Aksara. Jakarta
Suimarwan, Uijang. 2013. Pierilakui Kionsuimien: Tieiori dan Pienierapannya dalam Piemasaran, Cietakan Piertama. Jakarta: Ghalia Indioniesia.
Thiomas S. Kaihatui, Achmad Daiengs dan Agioies Tinuis Lis I. 2015. Manajiemien Kiomplain. Yiogyakarta: Pienierbit Andi.
Uimar, Huisiein. 2012. Risiet Piemasaran dan Pierilakui Kionsuimien. Jakarta: PT. Gramiedia Puistaka Uitama.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.