ANALISIS STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN TERPADU UNTUK MENINGKATKAN LOYALITAS KONSUMEN PADA TOKO SYARAH BAKERY

Authors

  • Yosi Ririn Puspitasari Universitas Muhammadiyah Bengkulu
  • Ratnawili Ratnawili Universitas Muhammadiyah Bengkulu

DOI:

https://doi.org/10.36085/jems.v5i1.5986

Abstract

This study aims to determine the Integrated Marketing Communication Strategy to Increase Consumer Loyalty at the Syarah Bakery Shop. This research uses a qualitative research method. The informants in the research in this study are the Owner and Field Employees of the Syarah Bakery Shop. The data collection method is by conducting interviews and documentation. The data analysis technique used is SWOT Analysis. From this research it is known that the Integrated Marketing Communication Strategy to Increase Consumer Loyalty at the Svarah Bakery Shop is (1) Maintaining Product Quality (2) Adding Product Variants (3) Increasing Products (4) Opening Branches While the promotions carried out by Syarah Bakery Shop are still not attractive even though promotion is one way to increase consumer loyalty.

Keywords: Integrated Marketing Communication Strategy. Loyalty   Consumer

References

Arya, Bayu. (2017). Strategi Komunikasi Pemasaran dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan di Museum Kars Indonesia.Jurnal Komunikasi,11-37.

Effendy, Onong Uchana. (1999). Ilmu Komunikasi Teori Dan Praktek.

Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

David, F.R.2004.Manajemen Strategis: Konsep.Edisi ketujuh.PTPrenhallindo:

Jakarta

Hitt, Michael A, dkk.2001.Manajemen Strategi Daya Saing dan Global Konsep.Erlangga: Jakarta

Hermawan, Agus,2007. Komunikasi Pemasaran. Penerbit Erlangga: Jakarta

Intan, Eva. (2017). Analisis Strategi Komunikasi Pemasaran Kampoeng Merdeka dalam Meningkatkan Konsumen di Kota Makasar.Jurnal Komunikasi, 13-95.

Tjiptono, Fandy, (2001), Strategi Pemasaran, Yogyakarta, Andi Offset

Lewis, K.,(1995). An Integrated Model of Service Loyalty, Academy pk Business & Administrstive Scences. International Conferences.Brussels, Belgium

Lussy Aprilianti.2009.Analisis Kepuasan dan Loyalitas Konsumen Terhadap Pengguna Notebook Acer di wilayah Pedukuh Krudan,Sleman Yogyakarta.Skripsi Universitas Sanata Dharma Yogyakarta

Morissan, 2015.Periklanan: Komunikasi Pemasarn Terpadu. Kencana Prenada Media: Jakarta Poerwandari E.

Nur’aini DF, Fajar (2016). TEKNIK ANALISIS SWOT: Pedoman Menyusun Strategi yang Efektif & Efisisen serta Cara Mengelola Kekuatan & Ancaman. Yogyakarta: QUADRANT

Oliver, J S (2001). “Dose Customer Knowledge Affect How Loyalty Form?”. Journal of Service Research, vol. 5 no 2

Onsardi, O., Ekowati, S., Yulinda, A. T., & Megawati, M. (2022). Dampak Digital Marketing, Brand Image Dan Relationship Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Lina Ms Glow Kota Bengkulu. Creative Research Management Journal, 5(2), 10-19.

Onsardi, O., Wulandari, K., Finthariasari, M., & Yulinda, A. T. (2021). Impact Of Service Marketing On Student Decisions. JBMP (Jurnal Bisnis, Manajemen dan Perbankan), 7(2), 234-254.

Rangkuti, Freddy (2016). ANALISIS SWOT: Membedah Kasus Bisnis Cara Perhitungan Bobot, Ranting, dan OCAI. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama

Robi’ Afnan.2022.Strategi Komunikasi Pemasaran Terpadu “Kedai Sego Sambel Cak Noer” dikota Sumenep.Skripsi Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya

Suryatama, Erwin.(2020). Lebih Memahami Analisis SWOT dalam Bisnis. Surabaya: Kata Pena

Sonatasia, D., Onsardi, O., & Arini, E. (2020). Strategi Meningkatkan Loyalitas Konsumen Makanan Khas Kota Curup Kabupaten Rejang Lebong. (Jmmib) Jurnal Manajemen Modal Insani Dan Bisnis, 1(1).

Downloads

Published

2024-01-19

Issue

Section

Articles
Abstract viewed = 67 times